Розпочинається все зі створення зупинок громадського транспорту. На карту наносяться вручну, або імпортуються зі сторонніх джерел географічні координати кожної зупинки, для кожної проставляється радіус та обирається тип цієї зупинки - який нам знадобиться для коректного відпрацювання алгоритмів про відхилення від графіків руху.
Наступним кроком з набору зупинок формуються маршрути - для прямого та зворотного маршруту формуються набори зупинок, оскільки вони можуть відрізнятись між собою. Для маршруту формуються додаткові атрибути - довжина, робочі дні, час початку та кінця руху. Це все підготовча робота, яка проводиться 1 раз і лише іноді коригується - наприклад, після зміни назви вулиць внаслідок декомунізації або переміщення зупинок.
![](https://static.tildacdn.com/tild6538-3335-4139-a133-383133623831/smartbus.jpg)
Після цього розпочинається операційна робота диспетчера, який формує наряди: на кожний конкретний транспортний засіб призначається водій, а транспортний засіб призначається на конкретний маршрут та рейс. Далі, водій отримує всю необхідну інформацію у застосунку SmartBus - в тому числі про відхилення від графіка руху та інтервал від попереднього та до наступного транспортного засобу. Всі ці дані обраховуються в онлайн режимі, а диспетчер отримує онлайн інформацію про всі відхилення в реальному часі. Перед початком виїзду з початкової зупинки водій отримує сповіщення про своєчасність виїзду на маршрут.
![](https://static.tildacdn.com/tild6437-6264-4436-a130-633838323763/dispatch.jpg)
Весь наведений вище функціонал у поєднанні зі зручним інтерфейсом Fleetix, а також з відеомоніторингом на транспортних засобах є незамінним інструментом для диспетчеризації громадського транспорту як для місцевої влади, так і для приватних перевізників.