Блог Fleetix

Відеомоніторинг у Fleetix

Наш продукт невпинно розвивається. Навіть у цьому році ми вже встигли випустити 3 суттєві оновлення - перше планове після Новорічних свят, два других - після оговтання від початку війни, про що ми повідомляли у нашому блозі. Нові можливості обладнання диктують свої умови, а Fleetix як інноваційний та передовий продукт повинен постійно розвиватись.

Сьогодні розповімо про реалізацію кейсу відеомоніторингу для Пасажирського транспорту в одному з обласних центрів та області (назву міста не публікуємо з політичних міркувань). Одразу визнаємо, що функціонал все ще знаходиться у предрелізному тестовому стані, хоча і готовий на наш погляд на 90-95%; причини цьому дві - війна вносить суттєві корективи у роботу всіх бізнесів та замовник поки не має можливості займатись новими проєктами, а також те, що наші партнери Bitrek такі ж інноваційні маніяки, як і наша компанія, та постійно релізять оновлення прошивок та додають новий функціонал. Добре, що це не потребує зміни самого обладнання :)

І так, до конкретного кейсу. Пасажирський перевізник, забезпечує роботу міського, приміського та обласного транспорту. Поставив завдання розробити систему розкладів з автоматичним інформуванням водіїв про відхилення в онлайн режимі, розробити та інтегрувати систему оплати проїзду для своїх маршрутів, впровадити облік пільговиків, встановити відеоспостереження. Як працює відстеження відхилень від графіків ми розповімо в наступних публікаціях, а щодо відеомоніторингу - поставлено 2 паралельних завдання: режим відеореєстратора на випадок ДТП, контроль пасажиропотоку. І, звичайно, онлайн моніторинг, підключення додаткових датчиків і все це в одному пристрої.


Далеко ходити було не потрібно - інформація про mDVR Bitrek вже відома всьому ринку, тому почали з нього і отримали обіцянки про “допилювання” у разі необхідності. Забігаючи наперед - доопрацювання знадобились і були виконані дуже швидко. Розглядаємо можливості:
  1. Трекінг - питань немає, використовуються стандартні GPS приймачі, працює чітко, без пропадань. Слід зазначити лише одну відмінність - у пристроя відсутній внутрішній акумулятор, тому джерело живлення дійсно повинно бути надійним (це ми також “пройшли”)
  2. Підключення камер - до 4-х одиниць, влаштовує з запасом
  3. Підключення датчиків - Сonnect BUS, 2 дискретних, 1 аналоговий
  4. Передача даних - 4G, WiFi
  5. Пам'ять - для нашого варіанту обрали MicroSD карту на 256 GB, хоча в режимі постійної експлуатації перейдемо на SSD
  6. Зв'язок з сервером по протоколу IPS для навігаційних даних, стрім за протоколом RTSP, взаємодія з історичними даними через API. Інших подробиць розкривати не будемо, нехай це залишиться нашим ноу-хау для індивідуальних консультацій
Для обох режимів зйомки клієнт обрав камери HikVision зовнішнього використання з інфрачервоною підсвіткою - одну встановили над приборною панеллю в кабіні, іншу - на вулиці над передніми дверима. Весь процес встановлення зайняв близько 3 годин, із прихованим проведенням усіх кабелів.


Режим роботи пристрою був обраний наступним чином:
  1. Можливість підключення до онлайн стріму у будь-який момент через інтерфейс моніторингу у Fleetix, або через окремий модуль роботи з відео
  2. Запис відео з фронтальної камери - постійний, циклічний, без відправки даних на сервер, але з можливістю завантаження історичного відео за часовою міткою - по кліку в будь-яку точку треку - можливість перегляду та завантаження файлу на сервер
  3. Запис “пасажирської” камери - тільки під час відкривання дверей, з записом “з минулого” на 10 секунд + 10 секунд після закриття дверей. Ці відео автоматично завантажувались на сервер по Wifi при поверненні на базу
  4. FTP налаштовано таким чином, що при досягненні записів 1 ТБ найстаріші відео видаляються, як не актуальні
Звичайно, це вже фінальна версія конфігурації обладнання, до якою ми дійшли разом з клієнтом після певного етапу досліджень та експериментів.
В такій конфігурації система була протестована як у міських, так і обласних маршрутах та відпрацювала більш ніж коректно. Звичайно, що за містом не завжди вдавалось підключитись до онлайн стріму через погане покриття.


Навіть протягом цього пілотного проєкту клієнт отримав ефект від впровадження - надходження по обласному маршруту зросли на 14%. Звичайно, вже з'являється бажання підключати аналітику для автоматичного підрахунку пасажирів по відео, але це наступний складний етап розробки. Приклади відеофіксації у денний (Відео 1) та нічний (Відео 2) час.

Станом на дату публікації, на жаль, фронтальна камера повністю демонтована через заборону використання відеореєстраторів на транспорті у воєнний час, тому прикладів її роботи, на жаль, не має. Дуже сподіваємось, що найближчим часом бойові дії завершаться на користь України і ми продовжимо працювати над проєктом відеонагляду на транспорті.
P.S. А поки ми писали цей матеріал і продовжували R&D над відеомоніторингом у Fleetix, наша тестова камера в офісі зреагувала на рух у кабінеті та записала відео, як наша прибиральниця ласує офісними цукерками до початку робочого дня :)) відео не публікуємо з морально-етичних принципів :)