Блог Fleetix

Відеомоніторинг - кейси використання в агробізнесі

Нещодавно ми, разом з нашими партнерами Bitrek, розповідали про кейс роботи відеомоніторингу у пасажирському транспорті. Продовжимо розповіді про відеомоніторинг та поговоримо про інші варіанти використання та ефекти від впровадження. Для початку нагадаємо, що програмне забезпечення Fleetix у комплекті з пристроєм mDRV від Bitrek дозволяє здійснювати одночасний GPS моніторинг рухомих об’єктів із засинхрованим відеонаглядом: користувачі системи можуть переглядати як одночасний стрім з транспортного засобу разом з оновленням локації на карті, так і знаходити історичні події на треку та виводити відео, зняте в той відрізок часу. В цій статті ми розповімо про використання відеомоніторингу на аграрній спецтехніці, де різноманіття видів техніки та провокаційно велика кількість пального, вантажів та інших ТМЦ, завжди є ласим шматком для крадіжок або хитрування, а про інші кейси продовжимо у наступних публікаціях.

Перший кейс - контроль пального. Розпочнемо з паливозаправника. Всім відомо, що найбільшу кількість пального крадуть не під час роботи, зливаючи його з паливних баків, а саме під час заправок. Для зниження ризиків зливів пального з самої цистерни можна організувати моніторинг люків, що допоможе відстежити факт заправки пального у ємність на базі, а також можливу відкачку в полі через люки на бочці. Задля фіксації тільки корисних даних, на mDVR можна заводити сигнал відкриття будь-якого люку та саме в цей час записувати відео або робити запис у таймлапс режимі - робити фото та об’єднувати їх у прискорене відео. І навіть якщо несанкціоноване відкриття відбудеться у полі без зв’язку з сервером, пристрій все одно зробить запис, який можна буде завантажити після появи покриття мобільного оператора. Другу камеру можна підключити до клапану видачі пального: спрацював зчитувач RFID-карт - увімкнувся насос - увімкнули запис. Навіть якщо у транспортному засобі, який отримує пальне, не встановлений датчик рівня пального для здійснення наскрізного контролю даних, все одно весь процес заправки буде зафіксований. Таким чином при виявленні фактів заправки у сторонню техніку або каністри, служба безпеки отримає фото- або відео-докази, які мають юридичну силу для притягнення особи до кримінальної відповідальності. В цьому випадку, також, можна посилити контроль розміщенням наліпок з QR-кодами на самій техніці - таким чином водій буде ідентифікувати себе за допомогою RFID-карти, а техніку буде перевіряти вже сам mDVR та передавати інформацію з QR-коду на Fleetix, де буде здійснюватись порівняння всіх даних. Оскільки при такій конфігурації ще залишається 2 вільних слоти під камери, можливо встановити ще одну в режимі відеореєстратора, а другу - для контролю салону, проте це досить екзотичне рішення, яке збільшує вартість впровадження і особливою популярністю не користується.
Майже аналогічний кейс може бути використаний і на стаціонарних АЗС, з таким уточненням, що відеонаглядом необхідно забезпечити всі ємності та “слабкі місця” біля них. Оскільки коливання пального у стаціонарних ємностях є некласичною подією, можна додатково налаштувати логіку запису відео або таймлапс при фіксації зливу, причому з урахуванням відео з минулого і його фіксації, наприклад, за 2 хвилини до настання зливу. Як ще одну додаткову функцію безпеки можна реагувати на наявність руху у зоні заправки або вентилів, але потрібно врахувати похибку при використанні камер у вуличних умовах. 
Щодо контролю потенційних зливів безпосередньо на техніці, тут також можна об’єднувати різні фактори у єдині сценарії: наприклад, зупинка більше 3 хвилин та наявність перепаду пального протягом 2 хвилин сигналізує про потенційний злив і так само ініціює запис з минулого у режимі відео або таймлапс. 
Наступним після пального поговоримо про контроль врожаю. Тут є також декілька кейсів - вивантаження з комбайну, транспортування вантажним автомобілем, моніторинг врожаю на базі. Додатковою ланкою у цьому ланцюгу також може слугувати перевантажувач. За нашим досвідом для цього кейсу ми рекомендуємо поєднувати контроль за допомогою камер із системами зважування - як на полі, так і по поверненню на базу, а також у самому перевантажувачі (про що незабаром вийде окрема публікація). Для того, щоб розробити концепцію, підібрати сценарії та налаштувати систему відеомоніторингу, необхідно розуміти на яких етапах здійснюються крадіжки врожаю: під час вивантаження з комбайну шляхом подачі “лівої” вантажівки, під час транспортування на базу, по приїзду на базу. 
Підемо з кінця - кейс відеомоніторингу на базі вирішується звичайними засобами та камерами, але саме завдяки mDVR ці дані стають доступними в єдиному інтерфейсі - в системі Fleetix. 
Під час транспортування врожаю не обов’язково зупиняти транспортні засоби для вивантаження зерна або овочів - достатньо знизити швидкість та на ходу здійснювати перевантаження. В цьому кейсі одна камера встановлюється в районі кабіни, яка дивиться на напівпричіп та причіп (за наявності) та записує дані у режимі таймлапс. Можна вводити додаткову логіку запису на швидкості нижче, наприклад, 40 км/год.
Щодо роботи комбайнів - окрім різних засобів ідентифікації, які зазвичай використовуються агропідприємствами (системи свій-чужий, RFID-карти та зчитувачі, бездротові пульти-ідентифікатори, BLE-мітки тощо), використання відео та фото-моніторингу забезпечить фіксацію вивантаження врожаю виключно під час роботи шнеку, що допоможе розпізнати вантажівку або перевантажувач, куди здійснюється вивантаження. Додатково можна використовувати QR-мітки, по аналогії з бензовозами. На комбаній камера встановлюється безпосередньо біля шнеку, а додаткова камера може встановлюватись у напрямку бункеру для унеможливлення крадіжки звідти.

Що стосується кейсу контролю ЗЗР та добрив, крадіжки можуть відбуватись як під час перевантаження, так і під час безпосереднього здійснення технологічних операцій в полі - нам відомі випадки, коли трактор нібито і їздить по полю по даних GPS системи, проте не вносить жодних добрив, які вже викрадені та продані. Таким чином, окрім вже описаних вище кейсів для вантажних авто, додаємо опис рішення для відеомоніторингу при здійсненні польових робіт. Звичайно, що камери не здатні зафіксувати глибину роботи причіпного обладнання, проте побачити роботу розкидачів добрив, сівалок та факт обприскування цілком можливо. Відеофіксація відбувається так само - в режимі відеозйомки або у режимі таймлапс, камера розміщується на кабіні трактора в напрямку назад. 
Ми описали лише кілька прикладів використання mDVR у комплекті з Fleetix для аграрного сегменту. Звичайно, що їх набагато більше, а гнучкість налаштувань дозволяє задовольнити будь-які побажання та реалізувати різні сценарії. Для всіх випадків, наведених вище, слід зазначити, що відеоконтроль на техніці жодним чином не зменшує функціональність безпосередньо системи GPS моніторингу та контролю різних параметрів, оскільки до mDVR підключаються будь-які дротові та BLE датчики, дані з яких можуть приймати участь у будь-яких сценаріях для початку запису відео або фіксації фото - датчики рівня пального та витратоміри, CAN-зчитувачі, ідентифікатори, порогові датчики, а також штатні параметри GPS трекеру. Впровадження систем відеомоніторингу це цікавий та творчий процес, тому ми обов’язково будемо і далі публікувати цікаві кейси з нашого досвіду.