Блог Fleetix

Як обрати якісного партнера по GPS моніторингу транспорту?

В наших попередніх публікаціях ми вже описували, що ситуація на ринку постійно змінюється, а транспортні компанії вже давно не думають, чи впроваджувати систему контролю та управління автопарком. Вони вирішують питання, у кого саме придбати обладнання та чиїм програмним забезпеченням користуватись. 
Звичайно, що відповідь нашої компанії очевидна - це наша група компаній IT INNOVATIONS та продукт Fleetix, але все ж таки окреслимо ключові моменти, на які треба звернути увагу при виборі партнера. Окремо треба зазначити, що пріоритети визначені виходячи із поточних реалій воєнного та майбутнього післявоєнного часу та небезпеки витоку даних про транспорт до країни-агресора.

  1. Хто є розробником програмного забезпечення. В Україні кількість інтеграторів систем GPS моніторингу обраховується десятками - в інтернеті можна знайти щонайменше 180 ресурсів, які так чи інакше пропонують послуги моніторингу та різні GPS трекери та датчики. Переконайтесь, що програмне забезпечення немає жодних зв’язків з росією та республікою білорусь: останнім часом досить багато розробників терміново зробили юридичну релокацію до країн Євросоюзу або США: Wialon, Navixy, Gelios, Fort Monitor, Omnicomm, Аврора, Навігатор-С та багато інших - це все продукти з російським або білоруським корінням, тож вам вирішувати, чи готові ви передавати дані про рух свого транспорту в їхні руки. І не важливо, що сервери можуть знаходитись у Європі або Україні - заховати витік даних під ліцензійні запити досить просто. Обирайте українських та європейських розробників - вони не поступаються, а ні за якістю, а ні за вартістю.
  2. Доопрацювання програмного продукту. Навіть ті компанії, які є одночасно і розробником, і інтегратором програмного забезпечення, не завжди мають можливість розробляти нові модулі та новий функціонал: цілком типова ситуація, коли продукт розробили 5-10 років тому, команда розробників вже недоступна, а софт не розвивається. Реалії розвитку IT ринку такі, що технології застарівають за 2-3 роки, тому знайти розробників на продукти, які не розвиваються динамічно, буває складно та достатньо дорого. Таким чином ви можете отримати тупиковий програмний продукт без можливості створення персоналізованого функціонала під ваші потреби.
  3. Виробник обладнання та логістика. Дізнайтесь, яке саме обладнання вам пропонують - хто його виробляє та в якій країні, чи має воно українські сертифікати якості, чи ввезене воно (для імпортного товару) в Україну офіційно. Головне - чи є на території України офіційний сервісний центр та які терміни ремонту обладнання, який гарантійний термін на трекери та датчики. Будьте обережні з дешевими китайськими трекерами, оскільки частіше за все вони не пропрацюють заявлений період часу, а відремонтувати їх без відправки у Китай на виробництво ніхто не зможе. Таким чином ви будете змушені вдруге здійснювати капітальні інвестиції в нове обладнання, тим самим збільшуючи термін окупності системи.
  4. Зв’язок інтегратора з виробником. Не соромтесь запитати у потенційного постачальника, які у нього зв’язки та взаємовідносини з виробником. Не зважаючи на те, що GPS трекери та датчики не є надто складними пристроями, від коректного підбору, налаштування та монтажу обладнання зумовлює точність показників, строк служби та якість роботи. Інженери компанії-підрядника повинні мати відповідні сертифікати, які затверджують його компетенції.
  5. Умови SLA (service level agreement) - рівень надання сервісних послуг та технічної підтримки. Поцікавтесь, які прописані умови та обов’язки виконавця в договорі на технічну підтримку: які терміни усунення проблеми в програмному продукті, які терміни та формат надання консультаційної підтримки, на яких умовах та за скільки днів від оформлення заявки здійснюється сервісний виїзд, чи є у постачальника тікет-система звернень для обліку заявок та перегляду оперативних статусів. Від якісного надання технічної підтримки буде залежати цілісність даних та, як результат, комплексна аналітика по роботі вашого автопарку.
  6. Компанії-клієнти та відгуки. Не звертайте увагу на кількість логотипів-клієнтів на сайті - поцікавтесь реальними контактами та листами-відгуками від кінцевих користувачів. З одного боку, клієнти цінують конфіденційність даних і не всі погоджують розміщення своїх логотипів на сайті або у презентації компанії-постачальника. З другого боку - робота “з компанією національного масштабу” не говорить про комплексне впровадження системи для всього підприємства, а може зводитись до пілотного проєкту на одному транспортному засобі у регіональному підрозділі. Спробуйте дізнатись, з ким із вашої галузі вже співпрацюють потенційні постачальники. Це вам допоможе зрозуміти рівень їхньої компетенції. 
  7. Договір та його умови. Наполягайте на закріпленні всіх домовленостей з потенційним партнером у договорі, де будуть прописані всі важливі умови співпраці: гарантійний термін та умови надання підтримки (описані вище у цій публікації), умови оплати, терміни постачання, конфіденційність та збереження даних про рух ваших транспортних засобів, максимальний відсоток недоступності програмного забезпечення. Зверніть увагу на те, що придбані вами GPS трекери будуть доступні для переналаштування при переході до іншого інтегратора за умови незадовільного обслуговування, а не “залочені” під єдину систему вашого постачальника.

Хоч вартість послуг, програмного забезпечення та обладнання на ринку України не є захмарними цифрами та все більш доступна будь-яким транспортним компаніям, ніхто не хоче помилитись у виборі та витратити час та гроші в пусту. Сподіваємось, що наш чек-ліст допоможе зробити правильний вибір, а ми зі свого боку гарантуємо виконання всіх вищенаведених пунктів (і не тільки їх) у випадку роботи з нашою компанією та програмним забезпеченням Fleetix.