Розповідаємо як ми вирішуємо це питання та які додаткові “фішки” є у Fleetix для вирішення цих завдань.
Розпочнемо з обладнання: на відміну від автомобільних GPS трекерів в історії контролю місцезнаходження майна є одна суттєва відмінність: відсутність джерела живлення. Тобто завданням є забезпечити моніторинг локації за допомогою пристрою виключно з внутрішнім акумулятором або батареєю. І тут розпочинається саме цікаве - пошук балансу між тривалістю роботи від джерела живлення та періодичністю отримання позицій. Розглянемо різні ситуації на прикладі нашого суміжного продукту I-SEE - автомобільної сигналізації, складовою частиною якої є I-SEE маяк.
Це автономний пристрій, який працює від двох вбудованих батарей CR123A, має достатньо компактні габарити 67 х 58 х 31 мм, підтримує визначення місцезнаходження по GPS та базових станціях мобільного оператора. Термін служби від одного комплекту батарей - до 1400 позицій. Пояснюємо чому саме “до”:
По-перше, кількість позицій залежить від режиму роботи системи позиціонування - по базових станціях (низька точність визначення місцезнаходження - 500-1000 метрів у місті та до 15 км за містом) або по GPS - до 10 метрів будь-де, але GPS - більш ресурсомісткий.
По-друге, спроба надсилання позиції в умовах без зв’язку (підземний паркінг, сільська місцевість з поганим покриттям тощо) - теж розряджає батарею, але користувач може не отримати позицію. До того ж при відсутності зв’язку маяк робить кілька спроб відправлення - і всі вони впливають на батарею.
З теорією нібито розібрались, тепер відповімо на питання, на скільки ж вистачить батарей для роботи пристрою. Для розрахунку візьмемо 1200 позицій до повного розряду:
при виході 1 раз на добу - 39 місяців роботи
2 рази - 19,5 місяців
5 разів - приблизно 8 місяців.
Якщо ж потрібен повноцінний онлайн з виходом на зв’язок кожні 5 хвилин (12 позицій за годину), то маяк пропрацює приблизно 100 годин - тобто трохи більше ніж 4 доби.
Варто зазначити, що I-SEE маяк має кілька режимів роботи: звичайний (описаний вище), тривожний (коли пристрій надсилає дані кожні 5 хвилин) та режим переслідування - повноцінний онлайн кожні декілька секунд. Назва режиму переслідування говорить сама за себе - його слід активувати тоді, коли служби реагування локалізували ваше майно та переслідують зловмисників. Зрозуміло, що батареї в такому режимі пропрацюють зовсім недовго, проте шанси на повернення вашого вантажу або чогось іншого сильно зростають, а комплект нових батарей за, орієнтовно, 200 гривень - ніщо в порівнянні з вартістю майна. Важливим моментом є те, що змінити режим роботи маяка можна віддалено, але застосуються зміни тільки при наступному виході маяка на зв’язок: це пов’язано з його сплячим режимом між надсиланням позицій - як заради економії батарей, так і для унеможливлення його виявлення зловмисниками за допомогою сканерів.
Тепер розберемо 2 найтиповіші сценарії роботи та наші рекомендації щодо налаштувань. По суті, усе майно, яке необхідно контролювати, розподіляється на 2 глобальні типи: рухоме та нерухоме.
Щодо рухомого майна, звичайно, на перший план виходить його локація у відносному онлайн-режимі: в залежності від потреб ми рекомендуємо встановлювати від 5 і частіше позицій на добу, а також обов’язкове використання GPS. Так, пристрій не буде працювати роками, але ви будете знати де знаходиться ваш об’єкт моніторингу.
Якщо ж говорити про нерухоме майно, ми рекомендуємо отримувати позицію 1-2 раз на добу та тільки по базових станціях. Це забезпечить роботу пристрою кілька років, а у випадку викрадення ви завжди зможете віддалено змінити режим позиціонування та кількість виходів на зв’язок.
Цікавим доповненням до моніторингу місцезнаходження майна є геозонний контроль: він допоможе отримати оперативне сповіщення, якщо ваш об’єкт покинув допустиму зону або локацію. В цьому випадку можна налаштовувати зміну режиму роботи пристрою в автоматичному режимі: наприклад, якщо ваш генератор опинився в 500 метрах від його стандартного розміщення, I-SEE маяк можна перевести в режим тривоги з Fleetix в автоматичному режимі.
Існує багато успішних кейсів повернення майна за допомогою нашої системи - це і автомобілі, і інструменти, і вантажі, і навіть туристичні валізи. Система Fleetix дозволяє реалізовувати різні підходи до контролю майна, тому ми допоможемо кожному клієнту знайти для себе оптимальні варіанти моніторингу. Звичайно, існує ще безліч різних кейсів: це і додатковий температурний моніторинг у спеціалізованих боксах, і контроль наявності вантажу в автомобілях за допомогою Bluetooth-міток, і пристрої призначені для прихованого моніторингу руху, але це все історії для майбутніх публікацій.
Наприкінці хочемо зазначити, що не дивлячись на те, що за останні 3-5 років технології невпинно розвиваються, пристрої розміром з 1 копійку які працюють необмежений період часу - це все з фільмів про Джеймса Бонда. Існують реальні обмеження термінів експлуатації та в мінімальних розмірах пристроїв, які ми і описали у даному матеріалі.