Блог Fleetix

Як військові дії впливають на точність визначення пробігу

Далеко не секрет, що з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну, на нашій території використовуються різноманітні засоби радіоелектронної боротьби: як під час масованих атак - так і в умовно-спокійні проміжки, як поблизу військових об'єктів - так і в містах та на трасах. Звичайно, це все не може не впливати на точність визначення GPS координат трекерами та смартфонами, що, як результат, впливає і на точність визначення пробігу. Приклади роботи РЕБ під час масованих атак ми із зрозумілих причин наводити не будемо, але можемо дати кілька порад на що орієнтуватись у питаннях підрахунку пробігу.

“Яка похибка визначення пробігу в вашій системі?” - це одне з найулюбленіших питань усіх клієнтів за всі роки нашої роботи в сфері GPS моніторингу транспорту. Кожна компанія хоче знати, чому значення одометра (саме він відповідає за фіксацію пробігу у транспортному засобі, а не спідометр, який вимірює швидкість) та показники пробігу в системах моніторингу майже завжди відрізняються. Для початку - перелічимо причини, чому показники одометра можуть бути неточними:
  1. Зношеність шин, адже шини із зношенням мають менший діаметр
  2. Зміна розміру шин або дисків колеса
  3. Стан підвіски
  4. Нерегулярний або низький тиск у шинах
  5. Ремонтні роботи, зокрема заміна переднього або заднього моста
  6. Електронні або механічні поломки
  7. Некоректне програмне забезпечення, відповідальне за вимірювання пробігу
  8. Незаконне умисне втручання в систему обліку пробігу (втручання в роботу одометру)

Підсумовуючи, бачимо, що технічний стан транспортного засобу може суттєво впливати на точність одометра. Ми були свідками ситуацій, коли похибка одометра сягала 35-37%.

Тепер розглянемо ситуації, що саме може впливати на точність визначення GPS-координат, та, відповідно, на точність підрахунку пробігу:
  1. Кількість супутників: чим вона більше, тим точніше визначення координат
  2. Умови атмосферного впливу, особливо густа хмарність чи висока вологість
  3. Місцезнаходження: в глибоких долинах, містах з високими будівлями або в лісистих областях прийом сигналу завжди буде менш якісним, ніж на відкритій місцевості
  4. Розташування антени в автомобілі
  5. Бойові дії, на жаль, майже завжди впливають на якість роботи GPS та точність вимірювань пробігу через системи GPS. Умови бойових дій, такі як електромагнітні перешкоди, вибухи та інші фактори можуть призвести до тимчасового зниження якості сигналу GPS або втрати з'єднання з супутниками. Це може вплинути на точність визначення місцезнаходження та, відповідно, на вимірювання пробігу. У воєнних операціях можуть використовуватися спеціальні заходи для забезпечення безпеки та конфіденційності, які можуть включати електронні засоби, які впливають на роботу GPS. Тому в умовах військових конфліктів може бути доцільно враховувати можливість появи похибок в вимірюваннях пробігу за допомогою GPS

Це не означає, що штатна система автомобіля покаже більш точний пробіг транспортного засобу, навіть після калібрування одометра в сервісному центрі, адже завжди є людський фактор та цілеспрямований саботаж, навіть з використанням електромеханічних засобів “накручування та скручування” пробігу.

Системи GPS моніторингу та Fleetix зокрема залишаються якісним та робочим інструментом для автоматичного збору інформації про пробіг транспортних засобів, але закликаємо наших замовників брати до уваги поточні умови.

Віримо, що вже скоро війна завершиться перемогою України та всі вищенаведені проблеми залишаться в минулому.

P.S. А для тих транспортних засобів, в який похибка визначення пробігу за допомогою GPS та одометра завжди знаходиться у певній відсотковій межі, Fleetix надає можливість внесення коригувальних коефіцієнтів для синхронізації цих показників