Блог Fleetix

Як не гаяти час взимку

В деяких сферах бізнесу, які здебільшого залежать від погодних умов, спостерігається сезонність, коли транспорт або техніка використовується значно менше ніж у розпалі сезону. Звичайно, компанії які займаються перевезеннями, фармацевти, банки та комунальні служби не настільки відчувають зменшення навантаження, а іноді воно навіть зростає в залежності від конкретних завдань та типу транспорту. Водночас аграрний та будівельний бізнеси, навпаки, у зимню пору року не можуть працювати у повному обсязі та часто транспортні засоби, а особливо спецтехніка, використовуються значно менше, а іноді на пару місяців можуть бути “законсервовані”. Саме для аграріїв та будівельників, в першу чергу, публікуємо чергову статтю з рекомендаціями, як максимально ефективно використати “низький сезон” з точки зору систем GPS моніторингу та управління автопарком.
1.Здійсніть сервісне обслуговування обладнання
Не секрет, що будь-яке обладнання, особливо яке використовуються в не дуже сприятливих умовах, потребує огляду та діагностики. GPS трекери та датчики, які постійно працюють при температурних коливаннях, піддаються вібрації та впливу зовнішніх факторів (умисне втручання, гризуни, потрапляння рідини або перешкоди у роботі електрики), не є вічними та за ними необхідно стежити. Варто також пам’ятати й про моральне старіння обладнання, коли ремонт та заміна комплектуючих для обладнання, яке використовується більше ніж 5 років, може мати більшу вартість, ніж новий пристрій з гарантією мінімум 2 роки. Не зайвою буде і регулярна заміна внутрішніх акумуляторів у трекерах, що прогарантує якісну роботу і надалі. Використайте міжсезоння, щоб здійснити планове технічне обслуговування обладнання - це можна зробити як власноруч, так і з допомогою сервісної служби вашого інтегратора. Це забезпечить якісну та надійну роботу вашого обладнання протягом усього сезону.
2.Перевірте точність систем контролю пального
Кожна компанія, яка працює з транспортом, знає, що не завжди якість пального відповідає необхідним нормам та стандартам: виходять з ладу навіть заводські паливні системи від виробника транспорту, не говорячи про те, що датчики рівня пального та лічильники можуть забиватися та видавати суттєву похибку. Зробіть чистку або заміну фільтрів при встановленні витратомірів та заміри точності вимірювань, здійсніть контрольні заправки та зливи пального при встановленні датчиків рівня - це вам допоможе зрозуміти чи необхідне сервісне обслуговування або ремонт вашого обладнання, наскільки точно воно працює. Частину дій ви можете зробити самостійно, але для проведення складних робіт ми все ж таки рекомендуємо викликати сервісну службу. Саме від точності показників системи контролю пального буде залежати, яку економію ви зможете отримати.
3.Проаналізуйте ринок щодо нових датчиків та інноваційних технологій
Провідні виробники обладнання для моніторингу транспорту, а також розробники програмного забезпечення постійно інвестують у розвиток нових функцій та створення власних ноу-хау. Незалежно від того, що відбувається навколо нас, світ невпинно розвиває технології, створює нові можливості для досягнення більш якісних результатів. Ті задачі, які не вирішувались рік тому (або вартість їх вирішення не була економічно доцільною), можуть сьогодні вже мати доступне та якісне рішення, яке допоможе вам отримувати ще більшу ефективність у роботі вашого транспорту. Звичайно, що є і нові та “сирі” пропозиції, тому рекомендуємо спочатку провести пілотний проєкт або, як мінімум, отримати відгук від компаній, які вже перевірили та інтегрували новий продукт.
4.Оцініть ефективність використання системи
Проаналізуйте, наскільки якісно та повноцінно у вас працює система управління автопарком, які прямі фінансові результати ви отримали. Деякі з них оцінити досить просто - порівняйте пробіги та витрати пального до впровадження системи моніторингу та після її запуску, виведіть собівартість одного кілометру. До деяких підрахунків треба підійти більш креативно та філософськи - наприклад, скільки часу та ресурсів необхідно на постановку завдання, на контроль процесу його виконання, на приймання результату. Скільки часу витрачає бухгалтер на підготовку звітності по списанню пального і на скільки більше він витрачав раніше. Спробуйте оцінити весь робочий процес з точки зору зрозумілих критеріїв успішності та …
5.… обговоріть з вашим інтегратором, як оптимізувати більше бізнес-процесів
Якщо ви працюєте з інтегратором з досвідом, який не просто встановлює датчики та надає якийсь програмний продукт у користування, ви обов’язково повинні звернутись за консультацією, як саме підвищити ефективність використання системи та як це вплине на роботу вашого підприємства. Обов’язково потрібно мати на увазі, що не завжди система може бути підлаштована під вашу роботу, і саме вам може знадобитись зміна деяких звичних процедур в рамках компанії, для того щоб вона запрацювала як ще більш якісний механізм, як єдина команда. Це зручніше всього, звичайно, робити не у пікові навантаження на персонал, а саме під час перерв у роботі транспорту.
6.Розробіть мотиваційну політику для водіїв, механізаторів та іншого персоналу
Ми не втомлюємось повторювати, що Fleetix та обладнання для контролю транспорту - це лише інструмент, який може допомогти підвищити ефективність роботи автопарку та прибутковість бізнесу. Якщо ваші працівники не будуть вмотивовані щодо роботи з програмним забезпеченням та використання транспорту, ви ніколи не отримаєте максимального результату. Продумайте ключові показники, за якими ви будете оцінювати ефективність кожної посади, кожної ролі у вашій команді та донесіть це до ваших колег. Мотивація може бути не завжди матеріальною: у нас є реальні приклади того, що додаткові дні відпустки, або просто звання “водій місяця” творили дива з приводу відношення працівників до своїх обов’язків.
7.Розгляньте міграцію на український продукт
Звичайно, ми не можемо оминути і тему зміни програмного забезпечення на зроблений в Україні Fleetix. Про наші переваги ми говоримо постійно - це, в першу чергу, безпека ваших даних, близькість нашої технічної підтримки та команди розробників, постійні оновлення продукту та багато іншого. Саме міжсезоння є найкращим часом для поступового переходу на нову систему, коли навантаження на диспетчерів, бухгалтерів, службу безпеки та інших користувачів є значно менше, ніж зазвичай. Саме в цей час максимально зручно та доцільно провести навчання, ознайомитись з перевагами та поступово переналаштувати обладнання, щоб до початку робіт міграція була повністю проведена.
Звичайно, цей перелік не є вичерпним та повним: у кожної компанії своя мета щодо впровадження системи та різні межі її впливу не екосистему підприємства. Мета даного матеріалу показати, що навіть у неактивну пору, коли транспортні засоби та техніка використовуються менше, є безліч корисних справ щодо покращення роботи системи GPS моніторингу, які можна зробити до початку активного сезону та підійти до нього із максимальною готовністю.